2-godzinny szlak pieszy

Link do mapki <<ZOBACZ>>

POBIERZ PDF

OPCJA I. CTiR – Klasztor oo. Dominikanów – CTiR
Nasz szlak turystyczny rozpoczynamy w CTiR w Kielnarowej. Idziemy asfaltową drogą prowadzącą w dół (w kierunku północnym) i na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Po około 400 metrach za czerwoną, ceglaną piwniczką, która znajduje się przy drodze skręcamy w prawo w polną drogę prowadzącą pod górkę. Podążamy nią aż do rozwidlenia dróg, gdzie należy skręcić w lewo w drogę, która bezpośrednio doprowadzi nas do Klasztoru oo. Dominikanów. Trasa jest zdecydowanie atrakcyjniejsza od tej prowadzącej główną drogą, ponieważ przemierzamy las i pola, a z wysokości roztacza się malowniczy widok na Pogórze Dynowskie.

Skrzyżowanie po wyjściu z CTiR

Po zwiedzeniu klasztoru możemy zejść w dół po schodkach i przez lasek obok klasztoru dojść do głównej drogi. Możemy też przespacerować się nieznacznie dłuższą trasą drogą główną (zaznaczona na mapie). W obu przypadkach dochodzimy do drogi, która doprowadzi nas z powrotem do skrzyżowania,  na którym skręcamy w lewo i wracamy do Centrum Turystyki  i Rekreacji.

Klasztor oo. Dominikanów w Borku Starym

OPCJA II. CTiR – Klasztor oo. Dominikanów – Kielnarowa – CTiR
Ta opcja trasy jest dłuższa i w zależności o tempa może trwać 2-2,5 godziny. Pierwszy odcinek jest taki sam jak w opcji pierwszej. Natomiast po zwiedzeniu klasztoru kierujemy się do głównej drogi i skręcamy w lewo (trasa oznaczona na mapie). Po przejściu ok. 400 metrów skręcamy w prawo w dróżkę, która doprowadzi nas do głównej drogi przebiegającej przez Kielnarową (nr 878). Tam na skrzyżowaniu kierujemy się do centrum wsi (skręcamy w lewo). Po przejściu ok. 800 metrów dochodzimy do kościoła parafialnego w Kielnarowej.

Kościół Wniebowstąpienia Pańskiego w Kielnarowej

Wychodząc z kościoła do drogi skręcamy w prawo i idziemy prosto. Po drodze mijamy kamienną figurę Matki Bożej Królowej Polski, która wieńczy Pomnik Grunwaldu wzniesiony w 1910, w 500-setną rocznicę bitwy pod Grunwaldem.

Idziemy dalej i tym razem po prawej stronie widzimy Kapliczkę św. Jana Nepomucena.

Kapliczka św. Jana Nepomucena w Kielnarowej

Następnie wchodzimy w drogę biegnącą prostopadle do drogi głównej na przeciwko kapliczki. Idziemy ok. 300 metrów i po lewej stronie zobaczymy budynek dawnej rządcówki tzw. dwór – pozostałość po istniejącym tu wcześniej folwarku. Jest to budynek pochodzący z XVII – XVIII w. Zbudowany został w stylu klasycystycznym.

Dwór w Kielnarowej – budynek dawnej rządcówki

Na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Przecinamy Strug i na następnym skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Następnie kontynuujemy nasz marsz i po 150 m skręcamy w prawo w drogę prowadzącą do CTiR.

centrum zooterapii

CENTRUM ZOOTERAPII

Pacjentom Centrum Zooterapii oferujemy Ośrodek Jeździecki z nowocześnie wyposażoną salą do zooterapii i fizjoterapii, krytą ujeżdżalnię pozwalającą na prowadzenie terapii o każdej porze roku oraz odkrytą ujeżdżalnię.

taberna pod sosnami

TABERNA POD SOSNAMI

Klimatyczna, urządzona w stylu staropolskim karczma wykonana w całości z drewnianych bali. Dogodna lokalizacja zapewnia spokój i komfort.

NOCLEGI KIELNAROWA

NOCLEGI

Wygodne pokoje hotelowe wyposażone w aneks kuchenny, łazienkę, dostęp do Internetu oraz TV.

REH-MEDIQ

Świadczy usługi w zakresie rehabilitacji medycznej. Pacjenci mogą liczyć na kompleksową opiekę pod okiem fachowców.